Mohd Khalil

Khalil Sahabat, Kesayangan
Mohd Singakatan ejaan untuk Muhammad

http://www.e.jariah.net/khalilaz

Beri Sekali terima banyak kali dengan E-Jariah.Net!!Klik disini untuk memulakannya!!

Saturday, December 26, 2009

Suatu Masa di SMK Paya Besar...
















Nie gambar2 kelas2 aku semasa bersekolah di SMK Paya Besar...dua lagi gambar kat sblh tue masa aku main bolasepak wakil daerah Kuantan tahun 2000 kejohanan MSSP...masuk suratkhabar...Johan... heheheh...kenangannnnn....tapi dlm suratkhabar tue....gambar aku takde...nama jer ade...tue gambar penjaga gol terbaik n pemain terbaik...pemain Kuantan la tue...Goalkeeper tue sekolah sama ngan aku...Fadzil...sorang lg mmg pemain Pahang, die nie Fakaruddin namanyer...tgh2 tue coach kitaorg....(ntah kenapelah die x ambik gambar aku...eemmmm)...sebab ape aku n member aku jadi wira....hehehe...bukan jadi adiwira dlm cite2 kat TV tue...bertukar jd Gaban ke Power Rangers ke...tp sbb aku score goal dlm perlawanan akhir menentang Muadzam Shah...menang 2-0...masa perlawanan semi-final...aku jugak yg menjaringkan gol...menang 1-0 jer ngan daerah Pekan...nasib baik aku score...hahaha...riak giler...takde la bkn riak...cume aku teruja apabila aku dpt score goal sedangkan aku sebenarnya pemain simpanan jer...bila coach suruh aku masuk main...seronok gile...sbb aku org yg pertama dipilih utk ganti pemain kesebelasan utama...hehe...akhirnya aku dpt score goal dan layak ke final... org gelar aku 'Supersub'...bangga betul...tue mmg gelaran bg pemain simpanan yg beraksi cemerlang atau dpt menjaringkan gol dlm perlawanan...hahaha...seronok...
Sbnrnyer aku pernah wakil Pahang masa umur 14 tahun, pertandingan bolasepak Piala Nike...tp disebbkan mslh teknikal...aku tak dpt main sbb nama aku dan 3 org lagi pemain Pahang lewat dihantar namanya ke FAM...emmm..sbb kitaorg nie kira last minute terpilih menggantikan pemain yg namanya telah dihantar...jd nama kitaorg takda dlm senarai...pengurus Pahang...berdebat punyer berdebat...tak dpt jugak...emmm ape nak buat nasib badan...mlm tue jugak kitaorg balik Kuantan dgn hati yg hampa...terpaksalah Pahang panggil balik pemain yg dh ade nama dlm senarai FAM...dpt la kitaorg kasut bola n seluar sehelai....bolehla...
Aku mmg pemain bolasepak sekolah sejak tingkatan dua lagi...jadi setiap tahun main ajer...tak pernah miss...sehingga la terpilih wakil Pahang ke kejohanan Piala Nike yg aku cite kt atas...dan wakil Kuantan yg terakhir juga aku dh cite kt atas...sekolah SMK Paya Besar nie bleh dikatakan pasukan top jugak la...selain sekolah2 sukan di pahang...peringkat MSSD..sekolah kitaorg dpt Johan tahun 1998 dan naib johan 1999...tapi tahun 2000 team kitorg kalah diperingkat suku akhir...emmm nasib badan...tp dpt pulak aku terpilih mewakili Kuantan...aku dh cite tadi...selepas tue aku dan beberapa pemain sekolah yg lain terpilih dlm kelompok 40 pemain yg terpilih untuk 'selection' utk mewakili Pahang dlm kejohanan Piala Coke...gembira betul...hahha...ade peluang wakil Pahang skali lagi...tapi pemain2 lain mantap siot...yg dah wakil Pahang berapa orang...mcm mana nak beat diorg...adui...setelah menjalani latihan & perlawanan persahabatan...akhirnya pada tanggal 10 September 2000...maka keputusan pemain yg layak mewakili Pahang untuk Piala Coke diumumkan...dan aku adalah pemain terakhir yg digugurkan...adushhhhh...kecewanya rasa tidak terkira...apakan daya pemain2 lain lagi berbakat dari aku...mmg masa training dan friendly game performance aku mmg teruk..aku dpt rasakan...lebih2 lagi tarikh 10 September adalah tarikh hari lahir aku...lagi bertambah kecewa...hadiah sedey utk hari lahir..wawawawa...tapi takpe kataku...lagipun SPM dh dekat...nk main bola buat ape lagi...study la plak...hahahahaha....(nak sedapkan hati)....

No comments:

Post a Comment